МАРКЕТИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПОДОБАНЬ РЕСПОНДЕНТІВ ЩОДО НОВИХ МОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ ДЛЯ ХЛОПЦІВ-СПОРТСМЕНІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2025.1.48Ключові слова:
спортивне харчування, маркетингове дослідження, респондент, сухий молочний продукт, протеїновий глазурований батончик, білкова основа, концентрат сироваткових білків, отриманих ультрафільтрацією, казеїнат харчовий, концентрат рослинних білківАнотація
Зростаюча обізнаність про здоровий спосіб життя, необхідність збалансованого харчування та фізичної активності, а також збільшення кількості людей середнього та старшого віку, які займаються спортом, є ключовими чинниками розвитку індустрії спортивного харчування. Україна має потенціал для нарощування виробництва та розширення асортименту спортивного харчування, оскільки продукція вітчизняних виробників представлена в обмеженій кількості й поки що не користується високою довірою споживачів. Вихід на ринок якісного та доступнішого національного продукту сприятиме зміцненню конкурентних позицій країни як на внутрішньому, так і на світовому ринку спортивного харчування.У роботі представлено аналіз вподобань респондентів – хлопців-спортсменів – з метою визначення перспектив щодо розроблення нових молочних продуктів з підвищеним вмістом білків для спортивного харчування. Визначено на основі опитування респондентів, що перспективними до розроблення для харчування хлопців-спортсменів є два продукти: сухий молочний продукт з підвищеним вмістом білка зі смаковими наповнювачами «Банан» та «Шоколад»; протеїновий глазурований батончик зі смаковими наповнювачами «Кокос», «Мигдаль», «Фісташка», «Арахіс» або «Фундук».У якості сировини для сухого продукту рекомендовано використання сухого незбираного молока, сухих концентратів сироваткових білків, отриманих ультрафільтрацією, казеїнатів натрію або концентратів рослинних білків – гарбузового, конопляного тощо (для вегетаріанців). Для протеїнового глазурованого батончика за основну сировину рекомендовано використання біфідо-сиру кисломолочного та/або альбумінового сиру. У якості білкових добавок рекомендовано використання сухих концентратів сироваткових білків, отриманих ультрафільтрацією, або концентратів рослинних білків – гарбузового, конопляного тощо. Усі цільові продукти рекомендовано збагачувати пробіотиками.
Посилання
Darla Leal An Overview of Sports Nutrition [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.verywellfit.com/fitness-sports-nutrition-4157142By. Дата звернення 29.10.2024 р.
What’s Fueling the Sports Nutrition Market? [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.foodprocessing.com/articles/2020/sports-nutrition/. Дата звернення 29.10.2024 р.
COVID-19 drives demand for ‘everyday’ sports nutrition products [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.naturalproductsinsider.com/sports- nutrition/covid-19-drives-demand-everyday-sports-nutrition-products. Дата звернення 29.10.2024 р.
Ткаченко Н.А., Подолян З.С., Чагаровський О.П. Маркетингове дослідження вподобань дівчат-спортсменів при розробці нових білкових продуктів. Scientific Works. 2024. № 87, Том 2. C. 26–32. https://doi.org/10.15673/swonaft.v87i2.2827
Чагаровський О.П., Ткаченко Н.А., Лисогор Т.А. Хімія молочної сировини: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Одеса: «Сімекс-прінт», 2013. 268 с. ISBN 978-966-2601-44-2.
Цісарик О.Й., Хімія і фізика молока: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / О.Й. Цісарик, О.Я. Білик, Л.Я. Мусій, І.М. Сливка. Львів, 2019. 200 с.
Дідух Н.А. Наукові основи розробки технологій молочних продуктів функціонального призначення : автореф. дис. … д-ра техн. наук: спец. 05.18.16 «Технологія продуктів харчування» / Дідух Наталія Андріївна; наук. консультант О.П. Чагаровський; Одес. нац. акад. харч. технологій. Одеса: ОНАХТ, 2008. 37 с.